perjantai 17. maaliskuuta 2017

Lupaus on löydetty - The Promise has been found

Linnut ovat löytäneet lupauksen. Talvi on taittunut ja ajatus lupauksesta muuttunut. Talvisia kuvia en enää saa, kaupungin harmaanruskea, pölyinen kevät on tullut tilalle. Mutta niin on tullut myös valo.

Minun piti pystyttää tämä teos jo viime talvena, mutta silloin aika meni muuhun, johonkin joka tuntui tärkeämmältä. Vuosi sitten ajattelin lupausta, hankin tarvikkeita ja jätin lopulta teoksen tekemättä.

Vuosi sitten lupasin itselleni montakin asiaa ja kokonaisen vuoden kesti, ennen kuin pidin itselleni antamani lupaukset. Siksi tein teoksen kolmeen kertaan, koska nyt en enää pettäisi itseäni, koskaan.

Birds already know what they get. The winter is almost gone and my thoughts about promise have changed. I can no longer get beautiful winter pictures of the installation. The dusty, grey and brown spring is here. And so is the light and sun.

I planned to build this installation originally a year ago, but my time went into something that I thought was more important back then. A year ago I thought about it, gathered materials and then I did not make the installation after all.

A year ago I promised myself quite many things and it took a whole year to keep the promises that I made. That is why I did not give up and made the installation three times to get it together. I could not let myself down anymore, not this time. Not ever again.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti